2015BoojeBlog-copy

Της Δήμητρας Κατερέλου

Ένα από τα πιο φλέγοντα θέματα στον κόσμο του ψηφιακού μάρκετινγκ, είναι η σημασία του mobile μέσα στα επόμενα χρόνια. Σε μια εποχή που μας κυριαρχούν τα έξυπνα κινητά,  είναι αδύνατο να αγνοήσουμε ότι τα κινητά τηλέφωνα  τείνουν να αποτελούν την πρώτη επιλογή του χρήστη για πλοήγηση. Ενώ υπάρχουν διάφοροι λόγοι πίσω από αυτήν την ευρέως διαδεδομένη τάση, ο πλέον κοινός φαίνεται να είναι η σχέση του χρήστη με το mobile interface, κυρίως με αυτό των εφαρμογών.

Σύμφωνα με έρευνα του statcounter.com,  η χρήση των κινητών για πρόσβαση στο Internet αυξήθηκε κατά 11,4% μέσα σε ένα χρόνο (8/2013 – 8/2014) ενώ ξεπερνούν ακόμη και τη χρήση του PC σε 2η παράγραφοςμερικές χώρες.  Η εξέλιξη αυτή δημιουργεί μεγάλες δυνατότητες για mobile marketing καθώς οι καταναλωτές έχουν πλέον τη δυνατότητα να αναζητούν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, συμπεριλαμβανομένων κάποιων περαιτέρω γνωρισμάτων όπως η τοποθεσία (Location Based Services), για την στιγμιαία ικανοποίηση των παρορμητικών αγορών.

Το mobility δημιουργεί δεσμούς με τον χρήστη μέσα από ένα πλήθος λειτουργιών οι οποίες δεν είναι συμβατές με άλλο είδος συσκευών. Έτσι, η εμπειρία επικοινωνίας και καταναλωτισμού που αποκτά ο χρήστης είναι πιο βολική και απλουστευμένη. Μέσα από αυτή την διαδικασία, οι marketers έχουν την ευκαιρία να επιμεληθούν την εμπειρία του χρήστη και να καταλήξουν σε αυτήν που είναι πιο ευνοϊκή για αγορά. Το εξατομικευμένο και στοχευμένο mobile marketing είναι αυτό που θα επιφέρει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Κατηγορίες mobile marketing:

  • Mobile Applications
  • Mobile Search Advertisements
  • Location Marketing Ads
  • Mobile Images Ads
  • QR Codes
  • SMS

 

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα πιο σημαντικά mobile marketing trends για τα επόμενα χρόνια είναι τα εξής:

mobile marketing trends1. Αύξηση ενδιαφέροντος στο mobile experience

Τα τελευταία 2 χρόνια, οι εταιρείες εστιάζουν στην καινοτομία, είτε μέσω της ανάπτυξης website για mobiles είτε με την δημιουργία εφαρμογών (mobile apps). Τώρα που η αγορά έχει μετατοπιστεί σε χρήστες κινητών τηλεφώνων – οι οποίοι υπερτερούν αριθμητικά τους χρήστες υπολογιστών και laptops – είναι πιθανό να υπάρχει μεγαλύτερη διασφάλιση της σταθερότητας στην εμπειρία του mobile. Με όλο και περισσότερους καταναλωτές να χρησιμοποιούν τα smartphones και τα tablets τους, έχει πλέον καταστεί σημαντικό για τις επιχειρήσεις ότι οι καταναλωτές πρέπει να απολαμβάνουν μια ποιοτική εμπειρία mobile.

2.   Μεγαλύτερη έμφαση στο mobile content marketing

Καθώς το mobile commerce συνεχίζει να αυξάνεται, θα υπάρξει ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στην αξία του content marketing που έχει σχεδιαστεί για καταναλωτές – χρήστες mobile. Ανάμεσα στους πιο πιθανούς τρόπους για να συμβεί αυτό, είναι η διαφήμιση με βίντεο (mobile videos). Οι καταναλωτές – χρήστες κινητών τηλεφώνων ξοδεύουν όλο και περισσότερο χρόνο παρακολουθώντας βίντεο online. Αυτός είναι ακριβώς ο λόγος για τον οποίο τόσα πολλά κοινωνικά δίκτυα συμπεριλαμβανομένων των Twitter, Facebook, Instagram και Youtube έθεσαν σε εφαρμογή από το προηγούμενο έτος το video advertising. Ενώ τα mobile videos αποτελούν εξαιρετική λύση για mobile marketing, μπορούν εξίσου να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά για content marketing.

3.   Αυξανόμενη υιοθέτηση mobile payment

Καθώς ο κόσμος ολοένα περιστρέφεται γύρω από το mobile, μπορούμε να αναμένουμε μια μεγαλύτερη υιοθέτηση εφαρμογών γύρω από τις πληρωμές μέσω κινητών συσκευών. Το συγκεκριμένο trend ξεκίνησε την προηγούμενη χρονιά όταν η Apple ανακοίνωσε την διαθεσιμότητα του ApplePay. Με την Mastercard, την Visa και την American Express να «περιμένουν στην σειρά», είναι πραγματικά ένα θέμα κατά πόσο τέτοιες εφαρμογές σαν αυτή της Apple, θα γίνουν ευρέως διαδεδομένες. Απ’ ότι φαίνεται, η φετινή χρονιά θα αποτελέσει την αρχή της υιοθέτησης.

Τα υπόλοιπα μέσα διαφήμισης όπως είναι οι υπολογιστές, η τηλεόραση και τα περιοδικά, δεν πρόκειται να τα «σκοτώσει» το mobile. Πρόκειται όμως να υπερισχύσει αυτών και να αποτελέσει το πλέον προτιμώμενο μέσο σχεδόν για κάθε δραστηριότητα που χρησιμοποιείται σήμερα σε άλλες μορφές. Ο λόγος;  Όταν θέλουμε να δούμε τηλεόραση ή να χρησιμοποιήσουμε τον υπολογιστή μας, ακολουθούμε την διαδικασία του switch on/switch off. Για να διαβάσουμε ένα περιοδικό, πρώτα το ανοίγουμε και μετά το κλείνουμε. Αλλά το κινητό τηλέφωνο, είναι πάντα ανοιχτό, πάντα προσβάσιμο. Γνωρίζει όχι μόνο που βρισκόμαστε, αλλά και πολλές άλλες σημαντικές πληροφορίες για εμάς. Μέχρι το 2020, δεν θα είναι απλά μια συσκευή, θα είναι μέρος της ζωής μας.